wtorek, 24 kwietnia 2012

Mój pomysł na... przechowywanie (1)

Wraz z rozpoczęciem nowego roku, miałam silną potrzebę uporządkowania swojego życia i przestrzeni, która mnie otacza. Częściowo pisałam już o tym w poście o kalendarzu a dowodem, że wprowadzam to postanowienie w życie jest chociażby post o wiosennych porządkach i ten!

Oto pierwsza część moich pomysłów:

PRZECHOWYWANIE KOSMETYKÓW

Już pod koniec roku postanowiłam zmienić sposób w jaki przechowuję wszystkie swoje kosmetyki do makijażu. Do tej pory leżały one dość ciasno na półeczkach w otwartej szafce i często zdarzało mi się, że wyciągając jedną rzecz, trącałam drugą, która lądowała (zazwyczaj nieszczęśliwie) na kafelkach. W efekcie pozbawiłam się paru pięknych produktów... :(

PRZED:


PO KATASTROFIE:



Zainwestowałam więc w komódkę na kółkach i w pojemniki z przegródkami (wszystko z IKEI). Pogrupowałam (w miarę możliwości) kosmetyki tak, aby każda szufladka zawierała produkty do konkretnych części twarzy np. oczy, usta. Teraz mam wszystko w jednym miejscu i nie boję się, że coś przypadkiem spadnie na podłogę i się zniszczy.












Bezimienna szufladka skrywa różne drobiazgi, które ciężko zakwalifikować lub nie zmieściły się w tych wyżej ;)




PRZECHOWYWANIE PŁATKÓW KOSMETYCZNYCH
Płatki kosmetyczne muszą być pod ręką, ale wiszące w oryginalnym opakowaniu nie są ładną ozdobą. Obecnie wiele zestawów łazienkowych (na mydło, szczoteczki do zębów) zawiera też pojemnik na płatki lub watę, ale ja mój (z IKEI) jest nie do kompletu :)


PRZECHOWYWANIE PRÓBEK PERFUM 
To samo naczynie można wykorzystać też do przechowywania innych drobiazgów np. próbek perfum, które nie dość że w ten sposób ładnie się prezentują to jeszcze wreszcie wszystkie są w 1 miejscu.


PRZECHOWYWANIE GADŻETÓW DO KĄPIELI
Kiedyś przechowywałam je po prostu - w ładnej miseczce, ale przypomniałam sobie o porcelanowej wanience, która idealnie nadaje się do tego celu. Już nie pamiętam skąd ją mam, ale plastikowe wanienki w różnych kolorach można znaleźć w perfumeriach Douglas i SEPHORA.



PRZECHOWYWANIE RĘCZNICZKÓW DLA GOŚCI
Pomysł na przechowywanie ręczniczków dla gości zaczerpnęłam z dobrych restauracji. W łazienkach, które przypominają bardziej spa, obok umywalki spotkać można rozmaite naczynia do przechowywania małych, materiałowych ręczniczków. Ja miałam akurat koszyk, do którego idealnie mieszczą się 4 zrolowane ręczniczki.


PRZECHOWYWANIE MASCAR
Tusz do rzęs przechowuję podobnie jak pędzle - w szklanym naczyniu. Dzięki temu zawsze łatwo można po nie sięgnąć.



Niedługo część 2 moich pomysłów na przechowywanie. Mam nadzieję, że komuś się przydadzą :)

9 komentarzy:

  1. super. idealnie :) porządek musi być!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie porządki kosmetyczne :D Te estetyczne 'organizery'... ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna komódka, mogę zapytać ile kosztowała?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie są to super odkrywcze pomysły, ale bardzo inspirują by zadbać o przechowywanie swojej kolekcji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu, tu znajdziesz info o komódce: http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/00107874/ (koszt 129,99 plus przegródki po 6 zł - http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/50043573/).

    OdpowiedzUsuń
  6. bosz!!! Ale to wszystko ładnie urządziłaś. Jestem pod ogromnym wrażeniem:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze chciałam tylko zapytać, jakiej firmy jest ten róż/puder co się tak biedulek zepsuł, bo mi się strasznie podoba. (po co ja pytam, muszę na odwyk):-)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja droga zostałaś otagowana:-)
    http://julysa-maniakalnaposzukiwaczka.blogspot.com/2012/04/11-questions.html
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Julysa ten róż/puder to Estée Lauder - Fleur de Lys - Shimmer Powder. R.I.P.

    OdpowiedzUsuń